Mijn allerlaatste bericht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emelie De Bruyne - WaarBenJij.nu Mijn allerlaatste bericht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emelie De Bruyne - WaarBenJij.nu

Mijn allerlaatste bericht

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Emelie

29 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Ik ga het heel kort houden, maar dit is dus mijn laatste bericht. Even in het héél kort ga ik nog wat zeggen…

Ik heb ondertussen afscheid van de jongens genomen wat echt heel moeilijk voor mij was. We hadden voor onze laatste dag een quiz georganiseerd die echt fantastisch was! Iedereen was zo enthousiast en gelukkig! Er werd gezongen, gespeeld en iedereen ging er echt voor. Toffer publiek kan je u echt niet inbeelden. Tijdens onze laatste quiz, hebben we ons budget heel zinvol besteedt. Als je de ogen van de jongens zag fonkelen weet je al genoeg. Dus allemaal bedankt nog eens om massaal wafels te kopen want hiermee hebben we heel veel kunnen doen. We hebben zagen gekocht zodat de jongens mee gezelschapsspelen konden maken, geïnvesteerd in vernis, verf, nagels en nog allemaal van die typische werkgerief voor de jongens. Dan hebben we 12 echte en heel goede voetballen gekocht van degelijk materiaal. Elke kamer heeft een bal gekregen waar ze zorg voor moeten dragen. Dan hebben we nog enkele basketballen gekocht. Ook hebben we twee grote fotokaders gemaakt. Foto’s hebben hier een heel belangrijke betekenis en ze waren hier allemaal echt super blij mee. Voor elke collega hadden we ook een foto afgedrukt, waar ze stralend gelukkig mee waren. Dan was onze grootste en duurste investering een grote bokszak. Het is echt een gigantische grote bokszak van een goede kwaliteit. We hadden hierbij ook nog twee paar bokshandschoenen bij gekocht. Dit was echt een ideale besteding voor de jongens! Perfect om hun agressie via een andere manier de loop te laten gaan. Verder hebben we echt net goed toe kunnen komen met ons budget. We hebben hiernaast nog geïnvesteerd in allerlei andere dingen. Zoals voorlichtingsmateriaal aangeschaft en dergelijke….

Toen onze quiz gedaan was, had ik sinds tijden de jongens niet zo zien stralen! Ze waren echt allemaal oprecht gelukkig, aan het dansen en aan het swingen. Helemaal op het einde kwam een jongen naar voor en bedankte ons vanuit alle jongens. Ze hadden een prachtig lied voorbereid om ons te bedanken… Met een krop in mijn keel, nam ik afscheid!

Aan jullie trouwe bloglezers echt bedankt voor jullie reacties!!!! Dat was altijd heel leuk!

Zo over drie dagen ben ik weer in la Belgique!!!

Ik ga het hier missen…

Kuske!!!
Emelie
Het einde van de avonturen hier in Suriname.. Maar er zullen er zeker nog wel andere bij komen :)

  • 29 Januari 2009 - 12:08

    Superfan !!!!!:

    vergeet nooit!
    jullie hebben heel veel moois nagelaten
    ook zij daar gaan jullie heel erg missen
    en de weg naar daar terug om verdere projecten te ontwikkelen is nooit uitgesloten !
    dus er is een weg terug !

  • 29 Januari 2009 - 12:42

    Geneviève En Dagwin:

    proficiat voor wat jullie daar hebben kunnen bereiken. Ze zullen jullie zeker niet gauw vergeten. Ik denk niet dat veel stagiaires zoveel doen!Ik vind het echt ongelooflijk!
    Ik heb ook lang geleden veel gedaan voor die tijd (30 jaar geleden) maar het is niks om te vergelijken met jullie. Het is spijtig genoeg voor jullie een blad om te draaien en het doet pijn , maar jullie zijn nog zo jong en het leven is nog zo lang we moeten van iedere momenten profiteren.Tot in ...België, zeker! dikke kus. Pas op ,hier is het nog zeer koud,hé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emelie

Dag iedereen!! Zoals jullie ondertussen wel weten, vertrek ik naar Suriname voor bijna 5 maanden! Ik ga er stage lopen op een jongensinternaat voor mijn opleiding Orthopedagogie. Ik zou zeggen, veel lees en kijkplezier he! Kuske Emelie

Actief sinds 11 Sept. 2008
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 24622

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: